söndag 31 oktober 2010

Världens mesta anti-Bree har fått en ny fix idé

De som läst bloggen tidigare jular vet att jag kallar mig anti-Bree efter rollen i DHW. Jag vill så gärna vara som Bree Van der Kamp men det vill sig aldrig riktigt.

Har gått och klurat på om jag ska börja virka. Jag tror det kan vara väldigt avstressande och avkopplande. På senare tid har det ju blivit så himla poppis med amigurumi så när jag dök på artikeln nedan tände jag till direkt. Jag ser dock några problem med projektet;

  • Jag kan inte virka, har inte virkat sen högstadiet
  • Jag är inte troende och vet inte vad i hela friden jag ska göra med min virkade julkrubba när den är färdig....om den mot all förmodan skulle bli färdig ha ha
Vilken figur ska man i sådana fall börja med? I fall jag inte hinner färdigt hela uppsättningen är det ju bäst att ha börjat med Jesusbarnet eftersom han är viktigast. Fast Jesusbarnet ser lite klurig ut tycker jag och det vore kanske bra att börja med en av de som har lite mindre betydelse i fall den första inte blir så snygg. Ska man ta herden då...eller ett lamm?


...........vad ful krubban är...........men tänk så avstressad och lugn jag kommer bli av min virkning





1 kommentar:

Karin sa...

Haha...du är rolig du :-)
Jag som både har en del kunskap i virkning och är lite religiös också tycker att det ser väldigt mysigt och fint ut med en virkad krubba, MEN om du nu inte kan virka så tror jag du kommer känna dig mer stressad än avslappnad av detta projekt...du kan ju lägga ambitionen lågt, kanske en figur varje år...ett tio årsprojekt :-)