söndag 9 oktober 2011

Lisa Larson

Kikar runt på Tradera. I flera år har jag kikat på Lisa Larsons lucia i keramik. Har fått för mig att jag så gärna vill ha en sådan. Problemet är att de är så väldans dyra och när jag verkligen tänker efter så tycker jag egentligen inte ens att de är särskilt fina.

Jag tror ha-begäret bottnar i att min farmor hade en sådan lucia på köksbordet när jag var liten, så jag blir nog lite nostalgisk när jag ser dem. Kanske har jag fel, de måste ju uppenbart vara något att ha när nu så många betalar 400-500 kr/gubbe. Jag tror jag väntar till nästa år. Undrar vart farmors tog vägen...




2 kommentarer:

Anna R sa...

De är lite fulsöta helt enkelt. Har serien och tycker att den är väldigt mysig att ta fram i december. Men dyra är de absolut.

Hanna sa...

Nu blev jag avis på dig Anna