måndag 7 oktober 2013

I must have must

I torsdags fick jag ett sms från min mor som upplyste mig om att den hade kommit nu, årets julmust. Jag befann mig på ICA när messet kom och jag styrde snabbt kosan mot läskavdelningen. Ingen julmust stod att finna. Passade även på att ta en lov runt tidningsavdelningen men det fanns inga nummer om jul utan mer i stil med "lys upp ditt hem i höstmörkret". 

På fredagen svängde jag förbi bensinmacken vid jobbet och där var den, 50 cl julmust. Var tvungen att plocka på mig en, även om det är på tok för tidigt att börja dricka julmust så vill man ändå ha en hemma när det är dags.
På kvällen när jag var på AW så hade Nora fått syn på julmusten i kylskåpet och skällt ut Marcus för att han hade köpt julmust när det var så långt kvar till jul. Det är min tjej det!

Visst är den vacker. Blir lite glad varje dag jag öppnar kylskåpet och ser den stå där så fint. Nu undrar ni säkert när man kan börja att dricka julmust. Julmust är lagligt fr.o.m. 1:a november - 6:e januari, bara så ni vet.


1 kommentar:

Angelique sa...

Synd bara att det är så äckligt med julmust :-p