torsdag 23 oktober 2014

Min nya affärsidé

 Idag inhandlades årets första omgång med julgranskulor. Så himla nöjd över de fina höstiga färgerna. Den orangea nyansen hade jag inte innan.
I år ska jag banne mig räkna alla mina julgranskulor. Tusengränsen är passerad men med hur mycket? Och exakt hur många kulörer har jag egentligen? Jag måste skriva ner en inventarielista så att jag inte köper dubletter. Vet att jag inte har riktigt alla färger i blank finish så eventuellt måste jag komplettera lite.

Jag har kommit på en ny affärsidé, jag tänkte börja leasa ut de julgranskulor som jag inte behöver. Ha lite olika teman som man får välja emellan, så får man hyra ett färdigt paket med julgranspynt.
Man ska även kunna beställa en "all inclusive", då kommer jag hem och tar lite mått. Sen åker jag ut och köper en snygg gran som jag sedan klär hemma hos kunden. För pengarna skulle jag  åka på en välbehövlig viloresa till alperna efter nyår. Undrar vad folk skulle vara villiga att betala?

Julgranskulor IKEA 99 kr

Inga kommentarer: