söndag 29 mars 2009

Ultimate Påsk 2009!

Nu när man är förälder krävs det att man tar itu med firandet av traditioner. Påsk har tidigare mest inneburit god mat och fest på Skara Stadshotell (Ok, det var ganska många år sedan).

Nu måste jag börja bygga upp egna traditioner och framför allt, jag måste börja pynta. Jag har kommit fram till att det finns väldigt lite påskpynt som faktiskt är vackert så det får bli det talliga nördiga påskpyntet här hemma tills jag har hunnit bygga upp ett litet smakfullt sortiment här hemma.

Innan det här året var det enda jag hade i pyntväg en tupp i plåt, och ett ägg i porslin. Fjädrar och bös har varit förbjudet här hemma. Men nu ska det bli andra bullar! Låt mig presentera årets första påskpyssel. FLIRTKULSKYCKLINGAR!


Är de inte vackra så säg. Måste kanske klargöra att Nora har gjort en av dem.

Inga kommentarer: