tisdag 30 juni 2009

Sista badet den här veckan...hoppas jag


Är lite trött på att bada och hade tänkt att ägna dagen åt att tvätta och städa eftersom det inte har hunnits med mellan allt badande. Men sen ringde Ulrica och frågade om inte vi ville bada...jovisst sa jag.

Det behövde jag inte ångra. Ulrica tog med mig till en för mig ny badplats: Svartåfors. Mycket trevlig liten badplats, dit kommer vi garanterat att åka tillbaka till.

+
Fin gräsmatta med stora möjligheter till skugga för de som vill ha det
Fin sandig botten
Utedass, men utan odör eller flugor
Enligt Ulrica ställer de dit en liten kiosk under högsäsong, den var dock inte där idag

-
Man får gå en liten bit från bilen till badplatsen så man kan inte ha alltför mycket packning med sig
Lite gåsskit men inte så mycket som på Stureforsbadet

Inga kommentarer: