onsdag 17 oktober 2012

Herregud...

Herregud kommer många tänka nu.
Jag har gått och tänkt att jag vill göra något juligt handarbete. Jag kommer ihåg när jag var liten, då broderade min mamma en julduk...eller var det en bonad...kan även ha varit en paradhanduk...i vilket fall som helst så kändes det extra juligt på något sätt när hon plockade fram den.

Nu är problemet att jag inte kan brodera alls och har absolut ingen talang för något som har med nål och tråd att göra.

MEN jag har hittat ett litet fult broderi-set på Tradera. Fanns massor av olika handarbeten men de är faktiskt rätt dyra och eftersom jag vet att slutresultatet ändå kommer bli fult så köpte jag det fulaste motivet jag kunde hitta. Tyckte den här passade fint, vi har ingenstans att lägga julkorten som kommer. Den här ska få hänga på en fin plats här hemma...om den mot all förmodan skulle bli klar.

Fortsättning följer.

1 kommentar:

Angelica sa...

Äsch, det var väl inte så farligt. :-)