lördag 27 oktober 2012

I onåd

Jag har fallit i onåd hos Marcus. Igår när vi var och handlade slängde jag ner 3 nya julmagasin i kundkorgen. När vi lämnade affären såg jag att han gjorde något han aldrig gör i normala fall, han granskade kvittot.
- Blev det lite dyrt? Frågade jag försiktigt.
- Mmmm. svarade han. Har du en aning om vad de där tidningarna kostade? Över 200 spänn!
- Oj då!
- Jag köpte ju en till dig häromdagen. Hur många har du egentligen?

Det är här jag önskade att jag hade kommit med en vit lögn.
- Sju tror jag att jag har köpt hittills.
- Sju! Det är ju tidningar för 500 spänn! Nu räcker det med sådana tidningar för i år!

Slut på diskussionen. Kom hem och upptäckte att jag tydligen har köpt 8 tidningar, och det är fortfarande bara oktober. Att jag inte kommer köpa fler är helt otänkbart men jag får nog smussla lite med det hädanefter.

1 kommentar:

Karin sa...

Men du....om du slår ut det på ett helt år blir det ju inte så mycket. Du köper kanske bara tidningar runt jul, eller? Det skulle kunna vara ett argument :-) Eller tänk om du hade en penumeration för 700-800 kr/år då hade det varit ännu dyrare, men man hade kanske inte tänkt på det.....
Go girl!!
Karm Karin