söndag 1 februari 2009

10 långa år

I torsdags firade jag och min man att det var 10 år sedan vi träffades, inte riktigt sant men det var i alla fall 10 år sedan vår första date. Marcus hade naturligtvis noll koll på att det var jubileum på gång och jag tänkte inte påminna honom. Istället la jag ett kuvert i hans inneficka på jackan där det står bla bla bla...kom hem senast kl 17.00 för middag och champagne.

Han hörde inte av sig på hela dagen så till slut ringde jag upp honom på jobbet och frågade om han hade sett kortet i innerfickan. "Ja, jag såg något men det trodde jag var nåt gammalt" Herregud, jag visste inte att jag brukar lägga lappar i hans fickor så ofta.
Lyckad blev kvällen i alla fall fast efterrätten med glass o mina hemmagjorda bamsemaränger orkade vi inte med. Visst är de fina?

Inga kommentarer: