måndag 23 februari 2009

Somliga dagar...

kunde man lika gärna ha stannat i sängen. Dagen började bra. Mina barn och jag var väldigt överens. Vi hade ett ärende på US sen strosade vi på Toys r us, åt på Burger King och myste.

Sen kom vi hem och gnället började. Elsa hade bara sovit 20 minuter och var dödstrött men skulle absolut inte sova. Nora hade köpt en ny Barbie och gnällde för att skorna åkte av hela tiden. Som alla vet sitter inte Barbies skor så bra och när jag hade satt på dem för tjugonde gången och fått skäll 19 gånger för att jag inte satte på dem ordentligt gav jag upp och gnällde tillbaka rejält.

Det fick inte önskad effekt, istället börjar Nora storböla och skrika att man inte får skälla på henne. I bakgrunden skriker Elsa som för hundrafemtioelfte gången har hamnat i konstigt läge och kommer inte loss. Jag byter bajsblöja på Elsa och lyckas på nåt vänster få bajs på hela handen.

Mitt i allt ringer Jesper från tåget med dålig teckning. Jag skriker till honom för att han ska höra, barnen drar i varsitt ben. När samtalet är slut kommer jag inte ens ihåg vad vi har pratat om. Han har bara ett barn och kommer nog inte skaffa fler efter det samtalet.

Ja ja, imorgon är en annan dag och nu är allt lugnt...de sover.

Inga kommentarer: