måndag 2 februari 2009

Projekt nr 1

Äntligen har årets första projekt gått från planeringsstadiet till utförarstadiet. Elsas rum ska äntligen komma i ordning. Ovan kan ni se hur det har sett ut, från början ett gästrum men sen nyår har Elsas säng fått stå mitt i rummet. Men nu är det slut på det, nur ser rummet ut så här;

Målarna har varit här idag på morgonen och spacklat och slipat lite. De kommer tillbaka i eftermiddag för att slipa lite till och måla taket. Naturligtvis hade färgaffären beräknat åtgången av tapeter helt fel så det fattades en rulle men den snälle snälle målarn fixade så att det imorgon kommer en ny rulle och han lyckades t.o.m. få tag på en med samma färgnummer. Det jag har lärt mig av detta är: Låt utföraren beräkna åtgången, inte färgaffären. Stollan i affären kan inte räkna alls för tapeten hade inte räckt ens om den var utan mönsterpassning.
Rummet blir rosa. Vilken överraskning ;) tänker många men faktiskt var jag ute efter att ha en annan färg men det fanns inga fina tapeter, det finns däremot massor av fina rosa tapeter så det fick bli så. Sen ska rummet såklart inredas. Elsa och jag ska ut till IKEA idag för att köpa byrå och taklampa, tyvärr är bokhyllan jag ska ha slut på vartenda varuhus i hela landet så den kommer jag nog att få vänta länge på. Jag är inte bra på att vänta.

Det här lilla fönsterlampan beställde jag i dag från en webshop, visst är den fin. Tyvärr var den lite dyr också men jag resonerar som så att Elsa får ärva vagn, leksaker, overaller, böcker, sulky m.m. från Nora så lite nytt fint måste ju hon också få ha.

Jag beställde även en lampa till lekrummet (se nedan) har gått och sneglat på den länge och gjorde nu slag i saken. Lika bra att passa på, eller hur?


Inga kommentarer: