måndag 21 november 2011

Man kan aldrig få för många julgranskulor

I fredags hade Nora studiedag i skolan så jag tog med tjejerna ut på lite shopping. Skulle bara vara borta en liten stund men det blev 6 timmar shopping (inkl. hårklippning för tjejerna), inte undra på att Elsa var lite gnällig på slutet.

Det blev en del kläder till barnen men även lite julpynt minsann. Från Rusta blev det ett ljusnät och belysning till utegranen. På Ikea hittade jag tyg som jag ska sy en ny julduk av, en brandsläckare och en brandfilt. Ok, det kanske inte är julpynt men nog så viktigt att ha i hemmet under julen och resten av "tända ljus-säsongen". Köpte även två flyttkartonger så att jag är förberedd när allt nytt pynt ska upp på vinden igen.

På Åhléns fick barnen välja varsin tallig julgransprydnad, vet bara inte var de ska hängas upp för i min gran får de inte plats. Några små bjällror som ska plinga när man går in och ut genom ytterdörren. Bästa köpet var 20 nya julgranskulor, i förpackningen fanns två nya färger som jag inte hade tidigare.




De två nedersta färgerna blir helt nya i min julgranskuls-samling. Vi hämtade upp den "lilla" engelska granen på posten på vägen hem. Längtar så till lördag då den ska monteras.

Inga kommentarer: