tisdag 20 januari 2009

Jag behöver hjälp

Att jag är shoppingberoende råder det ingen tvekan om. Jag älskar att komma hem med en massa kassar och intalar mig själv att det mesta jag köper är riktiga fynd.

Förra veckan gjorde jag t.ex. världens fynd på Toys 'R US lagerrensning, detta magnifika Disneypalats för endast 100 kr. Har sett liknande innan och de har kostat närmare 700 kr. Det är Jasmins palats från Aladdinfilmen. Nora blev överlycklig och t.o.m. Marcus tyckte det var ett bra köp. När vi sedan lekte med slottet frågade jag Nora vilken av alla hennes prinsessdockor som skulle bor där. "Bara Jasmin och Aladdin" svarar Nora. Nu är det så att Nora inte har någon Jasmindocka, hon har "bara" Askungen, Askungens prins, Snövit, Snövits prins, Ariel, Törnrosa och Belle. "Vi måste köpa Jasmin o Aladdin" förklarar Nora.

What Nora wants, Hanna gets! Efter en hel dags research kommer jag fram till att det inte finns några Aladdindockor att köpa i affärerna så jag satte igång o började leta efter begagnade på nätet. Hittade en enda på mitt älskade Tradera. Ansåg mig själv ha en väldig tur att den fanns där just precis när jag behövde den. Det var ett par dagar kvar på budgivningen och jag gick o laddade som bara den, driven av vetskapen om att Nora skulle bli helt överlycklig.

Nora hade lagt beslag på min dator så jag fick använda Marcus knäppa Mac med lustiga knappinställningar för att bevaka budgivningens slutskede. När det var 1 minut kvar kom det in en budgivare som bara bjöd o bjöd för att hitta mitt maxbud, jag fick panik och började fumla runt för att lyckas höja mitt egna maxbud. DÅ är det nån himla bugg hos Tradera som gör att mitt höjda bud inte tas emot. När jag kommer tillbaka till rätt läge är auktionen slut o jag hade förlorat med 1 krona!!!!!

Jag blev så arg och besviken, jag gormade o skrek, slog näven i bordet och i väggen och tårarna var inte långt borta. Marcus skickade in mig på rummet för att jag skulle lugna ner mig. Jag kunde inte ens hjälpa till att ge barnen lunch för jag var så arg. Det var då jag insåg att jag behövde hjälp.

Hjälpen kom i form av en snilleblixt, de kanske har någon Aladdin på någon webshop i USA. Letade febrilt men överallt står det att dockan har utgått ur sortimentet och att den är slut hos tillverkaren. Då kom nästa snilleblixt, de kanske finns några på Ebay. Jag har undvikit Ebay eftersom jag vet vad det gör med sådana som mig. Men nöden har ingen lag och mycket riktigt på Ebay kan man hitta Aladdin dockor.

Då var ju den stora frågan, vilken av dockorna skulle jag lägga bud på? Det var många som endast skickade paket inom USA dessutom så jag fick maila till massa säljare för att höra om de kunde tänka sig att skicka till Europa. Marcus höll på att banka sitt huvud blodigt mot väggen fast han var ändå nöjd med att jag äntligen hade lugnat ner mig. För att göra den här långa historien lite kortare kan jag meddela att i detta nu är förhoppningsvis en Aladdin och en Jasmindocka på väg hem till oss. Hemma väntar Askungen o hennes prins, Snövit o hennes prins, Ariel, Belle och Törnrosa.

Det fanns hur mycket kul som helst på Ebay men jag har ändå lovat mig själv att aldrig handla där igen, för vår ekonomis skull. Jag har även lovat mig själv att efter Januari så blir det inget mer Tradera heller. Det finns så mycket annat vi behöver lägga pengarna på just nu.

Inga kommentarer: