tisdag 27 januari 2009

Statusrapport från sjukstugan

Efter 1½ veckas sjukdom verkade det som om båda barnen var friska i morse. Marcus har ju fått lön också så jag bestämde genast att barnen o jag skulle till Tornby för att shoppa lite. Ingen rollig shopping, bara sån där "lika bra att få det köpt"-shopping, t.ex. madrassöverdrag, matta till Elsas nya rum, glödlampor, ny växt o grus till akvariet, färg. Ja, det blev förstås två tröjor till mig också.

Hade en mysig lunch med Nora o Elsa på IKEA. Ja, allt var toppen tills vi kom hem. Nora började klaga över att hon hade ont i magen. Hon gör det ibland så jag tog det inte så allvarligt men en stund sedan var kräksjukan ett faktum.

Så det blev till att ställa in veckans två playdates o bara vänta på att Marcus o jag ska bli sjuka också. Ser inte fram emot magsjuka men kanske kan min bantning få en liten extra skjuts.

Inga kommentarer: