söndag 4 november 2012

Full fart framåt!

Så! Nu har vi lämnat oktober, halloween och Noras födelsedag bakom oss. Nora tyckte det var tråkigt när halloween-pyntet åkte upp på vinden idag men jag tröstade henne med att det bara är 4 veckor kvar innan allt julpynt ska plockas ner från vinden. Åhh vad vi längtar! Elsa har sjungit "Jingle bells" från och till under dagen.

Det första jag gjorde när det blev november var att öppna en flaska julmust. Åh vad gott det är! Har även mumsat i mig ett par julskum. Tror minsann jag ska köpa lite julskinka nästa gång jag är i affären. Min mor hade med sig en burk med Nisses senap i helgen så jag är redo. Det är dock viktigt att skinkan ligger på wasas julknäcke och sist jag handlade hade det inte dykt upp i affären ännu. Mamma sa att hon hade sett grönkål i affärerna nu. Jag känner hur ivrig jag blir bara av att skriva ordet grönkål.

Se vilka söta glöggmuggar jag har köpt. Älskar dem! Hade egentligen ställt in mig på ett par andra men så ramlade jag över de här och föll pladask. Supernöjd kom jag hem och visade upp dem för Marcus. Responsen blev..."jaha"...sen sa han inget mer. Jösses vad tråkig han kan vara ibland. Jag tycker i alla fall att de är hur fina som helst.


Inga kommentarer: