torsdag 29 november 2012

I samlarens spår del 1

Min mor anklagar mig för att vara en samlare en sk "Horder". Jag ser inte mig själv som en riktig samlare men däremot så köper jag gärna alla tillgängliga varianter av en vara som jag tycker om. Om jag t.ex. hittar en skön klänning så köper jag den i 1-3 färgställningar. Julgranskulor är ju en annan grej som jag köper så snart jag hittar en färg jag inte har innan.

I år har jag börjat samla på lite nya saker. Låt mig presentera Gustavsbergs jultallrikar från 1971-1980 :)
Det hela är faktiskt min kära mosters fel. På bilden nedan kan ni se en juldukning hon gjorde förra året med just nämnda tallrikar som förrättstallrikar. Jag tyckte att det var fint så nu har jag jagat runt ett tag på tradera och nu är min öhhh...samling komplett.



Inga kommentarer: