onsdag 28 november 2012

Underbara snö

Dagen började med att jag var med på glöggfika på Elsas dagis. Jag hade egentligen redan klarat av min gång men det kändes så lockade att sitta där i snöyran och dricka glögg.

Sen åkte jag hem och upprättade ett tillfälligt kontor i vardagsrummet. Fördelen med att jobba hemifrån är att det finns fri tillgång på skumtomtar, julmust, pepparkakor, ädelost, julskinka och knäckemacka. Nackdelen med att jobba hemifrån är att det finns fri tillgång på skumtomtar, julmust, pepparkakor, ädelost, julskinka och knäckemacka. Så för figurens skull är det bäst att jag sitter på kontoret imorgon istället.

Här en bild tagen från sovrumsfönstret tidigare idag, det ligger ännu mer snö på marken nu.

5 kommentarer:

Angelica sa...

Hanna, snö och underbart kan man inte ha i samma mening!

Hanna sa...

Klart man kan. Du kommer själv att göra det när vi är i Tandådalen :)

Karin sa...

Jodå, snö är underbart! Speciellt när den vräker ner med flingor stora som tefat.
Jag kom att tänka på att du för något år sedan funderade på att virka en julkrubba.....hur gick det med den?
By the way...nu har jag inte någon Motorola/Googleanställd make längre :-)

Hanna sa...

Blev liksom ingen virkad julkrubba förra året. Tvivlar på att det blir någon i år heller. Julen känns så kort i år.

Hoppa ni, speciellt Mattias, får ett lugnare liv nu när han inte slavar på Motorola längre. Marcus är i Kansas just nu, därav kommentarer på blogg kl 03.37

Karin sa...

Ja lite lugnare kan det nog bli, iaf lite mindre magont hos maken. Men han har ju en förmåga att ta sig in i projekt och snärja in sig.....så jag får strama åt tyglarna lite tror jag :-)
Just nu är han i Stockholm ett par dagar på jobb och på lördag åker han till Egypten och kommer hem lördag nästa vecka. Så det är inte så mycket lugnare för mig än så länge.
Hoppas ni får en mysig första advent!
Kram Karin