lördag 5 december 2009

Dagen före andra advent

Vaknade upp i en skön varm hotellsäng. Utanför strilade regnet, inte så juligt väder men det gjorde inget. Vi hade en underbar kväll igår, julbordet var fantastiskt som vanligt. Favoriterna var räkrullen, kantarellomeletten, grönkålspajen, basilika-sillen, kanelmorötterna, det rökta ankbröstet, strutssalamin ja listan kan göras hur lång som helst.

Sen fortsatte festen i en annan lokal och vi dansade kvällen/natten lång. Sen slumrade vi i Carl Jonas Love Almqvists kammare. Idag är vi väldigt väldigt trötta.

Imorgon är det dags att ge sig ut på Tornby igen för att leta julklappar och lite mer julpynt. Jag köpte 56 stycken nya julgranskulor häromdagen, de som läste min blogg förra året vet att jag lider av julkulsmani. De här kulorna hade jag gått och gluttat på ett tag och när jag väl hade bestämt mig såg jag en lapp där det stod att det var 50% på alla julgranskulor. Hade lite bråttom men hann roffa åt mig x antal kulor till innan jag skulle betala, lilla mamsen fick några oxå. Hoppas du blev nöjd mamma! Samlingen borde nog ligga på ca 460 st kulor nu. Kommer inte ge mig förrän jag har 1000 (hoppas inte Marcus läser detta).

Är jag tvingad att titta på Dansbandskampen av svärföräldrarna...lustigt nog sover båda två, Nora och Marcus sover med här i soffan...regnet duggar på taken...endast Hanna är vaken.

Ska fixa lite glögg till alla så kanske de vaknar till.

Inga kommentarer: