söndag 20 december 2009

Göteborg

Det har inte blivit så mycket bloggande idag. Är ju i Gbg och har precis kommit hem från Eddie Izzards show...känner mig helt tom i huvudet nu, det gäller att hänga med när han drar igång.

Tidigare idag var jag o fikade med Emelie och lilla Lovis, ack så söt. Sen skulle M o jag strosa runt o köpa lite extra julklappar. Såg framför mig hur vi gick där hand i hand, rörande överens om vilka julklappar som skulle inhandlas. Sen skulle vi slå oss ner på ett fik och dricka te samtidigt som vi skulle ha en livlig och roande
diskussion om något oviktigt.

Istället så går jag runt i -145 grader, fryser så mycket så jag inte kan tänka än mindre konversera. Går in i diverse butiker medan maken går 30 cm bakom mig hela tiden som en jobbig svans. Ibland gör jag medvetet klurigt snäva svängar för att han ska tycka att det är jobbigt att gå PRECIS bakom mig hela tiden men nej, han fortsätter ändå. Då ökar jag på takten för att han ska få svårt att hänga med, då ökar han ( högst omedvetet) oxå på takten. DÅ gör jag en tvärnit så att han går in i mig, men han FATTAR ÄNDÅ INTE att han inte behöver gå PRECIS där jag går. Undrar om alla män är sådana, min pappa är oxå sån i alla fall

Inga kommentarer: