fredag 24 december 2010

05.25!!!

Kl 05.25 vaknar jag av att någon utbrister "det är julafton!!" sen hörs massa snabba tassande steg och nån sekund senare står 6 åringen vid min säng och är sååå exalterad. "tomten har varit här mamma! Får jag äta godiset i min strumpa?"

Kvällen innan, när jag nattade Nora lät det så här;
N: undrar vad jag får för paket i strumpan?
H: Paket? Man får väl lite godis och en tidning?
N: Nä, man får ett litet paket oxå.

Funderade på om jag skulle berätta att tomten inte alls hade köpt något paket för ändamålet. Vilken tur då att tomten är med i barnens filmklubb och glömmer att avbeställa månadens film stup i kvarten, på så sätt har alltid tomten ett utbud av filmer av varierande kvalitet att ta till.

05.27: " åh, tomten har lagt i ett paket oxå. Jag sa ju det till dig mamma att han skulle ha med paket oxå"
Sen kom hon på att hon ville spara paketet till sen och går in till vardagsrummet. Jag hör henne utbrista ( med exakt samma tonfall som sin småländska farmor) "åh gud så många julklappar här ligger!"

Det är underbart med barn på julafton, särskilt när de är så lättlurade att de fortfarande tror på tomten.


Inga kommentarer: