torsdag 2 december 2010

Brrr!

Nog är det vackert ute men när termometern visar -24 stannar man gärna inne. Ser ut att vara goda chanser till en vit jul.

Idag har jag fått min julklapp. Den var tydligen dyr...10'000 kr faktiskt. Jag fick en bil som startar när det är kallt ute. Tydligen nåt gasreglage eller nåt som nödvändigtvis var tvunget att gå sönder.
Ibland undrar jag om man inte tjänar på att alltid åka taxi istället för att äga bil.

Så istället för den där tryck-känsliga eltandborsten får jag väl önska mig en sån där batteridriven spiderman-tandborste som Nora tycker är fin :(
Tur att Marcus skatteåterbäring kommer snart, men den hade jag planerat upp till lite annat.

Våra föräldrar ringer varje dag och tjatar om önskelistor...varför är det så svårt att hitta på nåt att önska sig? Jag skulle vilja ha nya "hotell-lakan" men det får jag inte önska mig för Marcus, det är tydligen för tråkigt. Presentkort på hotellnätter vore ju trevligt och litet tillhörande presentkort med barnvakt...det skulle vara underbart!! Just det, min parfym är ju nästan slut, bra sak att önska sig.

Nä nu ska jag gå och värma lite glögg

Inga kommentarer: