lördag 29 november 2008

Så här ska det ju inte vara

Vaknar upp på stora pyntdagen med mjölkstockning, sprängande huvudvärk, 6:ans sandpapper i halsen och nån konstig ton som ringer i örat. Sjuk. Jag som har tusen saker jag måste göra idag! Gårdagens lilla tur på stan resulterade i 0 kassar! Ja, ni läste rätt 0 kassar!!! Hittade ingenting att ha på mig på jul. Trodde i min enfald att jag snabbt skulle hitta en snygg, skön klänning och sen skulle jag strosa och njuta av julhandeln resten av tiden men nej.

Så idag bär det iväg till Tornby, kl 09.45 tänker jag stå där och hänga på låset för att slippa trängas med halva Linköping. För att vara riktigt effektiv har jag skrivit en lista som jag inte får avvika ifrån. Punkten "hitta kläder till mig" kommer nog kunna ta halva dagen är jag rädd.

Nu ska jag slänga i mig två alvedon och en ipren och mysa med en kopp varm choklad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oroväckande hälsotillstånd så här drygt ett dygn innan det är dax att öppna lucka...
Hjälpte inte din varma choklad så kan detta recept på hot-whisky som jag lärde mig av vår landlord i Dublin alltid, i alla lägen å oavsett krämpor är bästa medicin:
1 del hett vatten
1 del whisky
pressad apelsin
nejlikor

smakar skit - men det hjälper, ibland i alla fall....