lördag 29 november 2008

Var är julfriden?


Många tror att jag ordnar värsta värsta adventskalendern till mina barn men då tror man fel. I vår familj får man inte ett paket om dagen i 24 dagar, istället har man sin lilla adventstavla med 4 krokar och på varje krok hänger ett paket. Tavlorna har min mormor målat och i år hänger det två tavlor inne i lekrummet.


Nu ställer jag mig bara två frågor. Kommer Nora kunna låta bli att öppna alla på en gång (det gick bra förra året) och hur troligt är det att Elsa kommer låta bli paketen när hon kommer farande i sin gåstol? Gissningsvis kommer paketen vara undanstoppade dagtid och hänga där kvällstid.


Det har varit en förfärligt stressig dag. Jag gissade rätt, halva Linköping skulle ut och handla idag. Elsa och jag fick dock med oss allt som stod på listan hem. Att hitta en outfit till jul var inga problem. Jag gick in på Sisters, ställde mig i en provhytt och hade en gudomlig expedit som sprang och hämtade det ena plagget efter det andra och slutligen blev resultatet rätt ok. Måste dock prova om allt imorgon här hemma med ett par nylonstrumpor och de rätta skorna, för man känner sig inte särskilt snygg när man står i provhytten med bleka håriga ben som avslutas med ett par randiga strumpor.


For ännu en sväng förbi blomteraffären och nu är alla mina blomsterarrangemang färdiga här hemma. Sen ut för att sätta i ett ljusnät i busken vid brevlådan. Det blev jättebra...nästan. Resultatet kunde ha blivit helt strålande om jag bara hade köpt storleken större på nätet. Jag sa inget men Marcus läste mina tankar och sa "Nej Hanna, du åker inte ut och köper ett nytt ljusnät imorgon."...hur kunde han veta ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tuff dag!
Beträffande barnens adventskalender så ser jag sannolikt lika spänt fram emot hur det kommer gå med adventskalendern som huvudaktörerna själva, Elsa och Nora....