söndag 7 november 2010

3 veckor kvar!!!


Bara 3 veckor kvar till 1:a Advent. Jag som skulle ha hunnit med så mycket redan. Nåja, det är bara till att kavla upp ärmarna och ta tag i allt som måste göras. Planering är A och O i sådana här lägen. I år ska vi ha en toppen jul...precis som alla andra jular har varit i mitt liv.

"Provbakade" lite julkakor idag. Det blev en choklad/kanel brownie med saffransfrosting. Riktigt god men jag ska nog ta ett uns mindre saffran nästa gång. Det är lätt att man tröttnar på den smaken efter en stund.

Jag hade tänkt att vänta med att börja blogga tills de dansande nissarna fanns ute igen men det verkar dröja så.......härmed förklarar jag Ultimate Christmas 2010 som öppnad...officiellt!!

2 kommentarer:

Ida sa...

Är det två sorters kakor? De i bakgrunden ser lite mörkare ut. Goda ser de ut hur som helst. Recept kanske?

Hanna sa...

Det är samma kaka. Det var mycket godare dagen efter är när den var nybakad. Den fick liksom gegga ihop sig lite.