måndag 8 november 2010

Snart klar!

Jag är snart klar med alla julklappar till Nora. Måste hålla mig lite så att hon får chansen att bocka för några önskemål i alla leksakskataloger också. Det är betydligt värre med julklappar till lilla E. Allt finns ju redan hemma så hon får nog mest mjuka paket är jag rädd.

Idag gjorde jag ett snabbt stopp i Tornby på lunchen. Var ju tvungen att köpa lite vantar till barnen nu när kung Bore är i antågande. Såg att affärerna hade börjat få in lite julklänningar till barnen och jag började genast rycka åt mig en massa plagg. Såg framför mig hur årets julkort kunde bli klara redan till helgen. Men sen började jag fundera. Ska jag köpa en traditionell klänning som jag gillar och som kanske bara används på julafton och aldrig mer eller ska jag köpa något mindre traditionellt som Nora gillar och som hon förmodligen skulle använda fler gånger....

Det slutade med att det inte blev någon julklänning alls utan istället en klänning/tunika som Nora kommer tycka är "ascool" för att använda hennes egna vokabulär. Klänningen är verkligen inte nåt jag skulle tillåta henne att ha på sig på julafton men på nyår måste man ju få vara lite glittrig och glammig.

Vad tror ni kommer hon att gilla den här?

1 kommentar:

Ida sa...

Jag tror hon kommer att ÄLSKA den! Det skulle jag gjort. :)