fredag 12 november 2010

Nykterist javisst!!

Så här års har jag inga problem med att avstå alkoholen. Resten av året är det rödvin som gäller. Jag ÄLSKAR rödvin, gärna rioja. Men just nu väljer jag mycket hellre julmust. Alltså julmust är en oslagbar måltidsdryck. Hade det inte varit för att jag gillar snaps till julmaten så hade jag nog kunnat hålla mig nykter ända fram till nyår.

Förra året stod IOGT-NTO i Ikano-huset när jag var där och shoppade. De frågade om jag kunde skriva på ett kontrakt om en vit jul. Jag förstod inte först vad de menade men när poletten trillade ner utbrast jag i ett mycket övertydligt "Nähäääeeee!!!!"
Jag skämdes som bara den efteråt. Mitt "nähääee" måste ha låtit som "nehej du, jag ska minsann supa skallen i småbitar under julhelgen och mina barn ska få fixa maten själva medan jag blandar grogg". Den stackars lille godtemplaren måste ha blivit alldeles förskräckt.

Kom på att en alkoholhaltig dryck man gärna dricker på jul är Leifs Mumma, måste komma ihåg att be om receptet på den. Ja, sen vill man ju ha lite Glögg, Glüwein och Eggnog oxå. Ok, helt alkoholfritt blir det alltså inte...

1 kommentar:

Lina sa...

Pappas mumma är inte dålig den :)