torsdag 25 november 2010

Only work and no fun makes Hanna a dull girl

Suck! Så mycket som jag skulle hinna med innan advent men så lite tid. Ja ja, det är bara att köra på.

Dagen började med att Nora fick ett raseriutbrott och ville inte gå upp ur sängen. Jag tittade ut genomfönstret och utbrast "men oj Nora, nu såg jag en av tomtens spejar-nissar bakom den stora stenen. Nu är han ute och spanar efter snälla barn som ska få julklappar"
Nora stod länge och tittade ut genom fönstret. Hon kunde inte se den lille nissen men humöret ändrade hon snabbt. Jag älskar lättlurade barn.

På eftermiddagen for hela familjen ut till Tornby. Nora satt bak i bilen och varannan sekund kom det ett "åhhh, kolla vilka fina lampor" eller "Mamma mamma, såg du den fina julgranen" eller "Mamma mamma, kan vi köpa julmat idag?" eller "Kan vi inte köpa en julgran idag?" eller "Oh en SÅN vill jag ha" (om en gigantisk ljusvägg ca 5x4 m som hänger på ICA Maxi) "Den vill jag ha i mitt sovrum"

Det är så härligt att se/känna/andas in denna förväntan som finns hos barn kring jul.

Inga kommentarer: