lördag 13 november 2010

Med färg i håret

Äntligen har vi målat om köket. Nu är den turkosa färgen, som var sååå trendig 2006, ett minne blott.

Det behövde faktiskt inte alltför lång övertalningstid innan Marcus gav med sig. Han visade t.o.m. lite intresse för ärendet och följde med till färgaffären för att välja kulör. Det blev inte "fossil" som jag tidigare hade sett ut, utan det fick bli "silverpil" istället. Före- och efterbilder kommer på bloggen imorgon när färgen har torkat och vi har skruvat upp väggskåpen igen.

Den nya färgen är kanske lite intetsägande men den passar sååååå braaaa med julrött och julgrönt och det är ju det viktigaste :)

Jag hajade till lite när Marcus skulle betala färgen, tyckte det blev lite dyrare än vad jag hade väntat mig. När jag sen kollade på kvittot fick jag se att den där maskeringstejpen jag ryckte åt mig i förbifarten kostade 111 kr/rulle!!! Deluxe-tejp minsann. Den ska tydligen vara väldigt lätt att få bort efteråt....den var dock väldigt svår att få dit. Inte konstigt att den är lätt att få bort nr den trillar ner av sig självt :(

Note to self: Kolla priset nästa gång du köper maskeringstejp....och kom ihåg att det ligger ett tiotal rullar i förrådet som ska användas först

Inga kommentarer: