söndag 28 november 2010

Hårda tider

Då och då händer det att Marcus gör små shopping-kontroller på våra bankonton. Idag var en sån dag, så nu är jag belagd med shopping-embargo igen :(
Jag kände mig därför tvungen att dra ner på antalet ljus i adventstaken. Istället för fyra ljus på bordet står där bara ett, sen får jag byta siffra varje söndag...hårda tider var ordet.

Har lite ont i magen över ett paket som beräknas dimpa ner i lådan i veckan. Ett "litet" webb-köp som jag tror kan få Marcus-bägaren att rinna över...finns en klar risk. Tills dess är det operation fjäsk, god fru, rå om som gäller här hemma. Om jag tar all "hämt och lämn" den här veckan samt nattar barnen varje kväll kanske han blir så chockad och glad att han inte kommer märka att vårt sovrum snart kommer se annorlunda ut....*hoppas*

Inga kommentarer: