söndag 28 november 2010

Jösses vilken helg!

Nu är jag TRÖTT. Allt har gått i ett rasande tempo den här helgen...utvilad....inte direkt.
Fredagkvällen försvann på Maxi bland alla andra tusentals personer som var där och handlade.

Lördagen bestod av lussebak, pyntande, tvättande, och flera timmar spenderade på blomtertorget. Sen var jag tvungen att gå och lägga mig tidigt för att hinna/orka fixa med allt som skulle fixas med under denna vilodag som första advent ändå ska vara.

Söndag: Uppe med tuppen och sydde en julduk till köket. Nora vankade av och an i väntan på att Elsa skulle vakna så att de kunde öppna sina adventspresenter tillsammans. Sen jaga runt på resten av familjen så att de kunde få på sig sina kläder. Ute vräkte snön ner men vi (jag) hade ju bestämt att vi skulle till julmarknaden idag oavsett väder. Lilla E's vagn har vi punka på och sulkyn var inget alternativ så hon får väl gå då tänkte jag. Det tänkte inte Elsa. Hon tänkte minsann bli buren och hon vägrade ha sina vantar på sig så hon hade ett mycket plågat ansiktsuttryck hela tiden.

Jättemysigt att gå på julmarknad i total snöyra, du var tvungen att titta ner i backen hela tiden för att inte få snö i hela ansiktet. Jag tyckte det var en pina, Marcus tyckte det var en pina, Nora tyckte det var en pina och Elsa HATADE hela utflykten. Vet inte hur många mamma-poäng man får när man hittar på en aktivitet som alla hatar men *klapp klapp på axeln* för ett gott engagemang till mamman i familjen i alla fall.

Sen hem och röja och baka lite för lite senare på kvällen kom fina vänner på lite glöggmys....det är mysigt med mys...och vänner...

Inga kommentarer: