tisdag 6 december 2011

Årets julbord 2011

Så, nu har mamma och jag bestämt hur årets julbord ska se ut. Det blir nästan likadant som förra årets.

Det kalla:
Ägghalvor
Lax
Romsås
Sillar 3 sorter Överraskningsrätt
Paté
Cumberlandsås
Rödbetssallad
Goda salladen med dadlar, äpplen och valnötter och cheddar
Sillsnittar
Julskinka
Nisses senap

Det varma:
Köttbullar
Prinskorv
Janssons frestelse
Barnjansson utan anjovis (till Marcus och Petter)
Grönkålsgegga Brunkål
Svampkrustader

Bröd:
Gräddost
Cheddar
Dessertostar
Knäckebröd
Dunderbergs bröd
Vörtbröd
Kex


2 kommentarer:

Lina sa...

Helt klart godkänt från min sida. BAra jag får brunkål och köttbullar så är jag nöjd :)

Anna sa...

Jag är väldigt intresserad av och nyfiken på den goda salladen med dadlar, äpplen och valnötter och cheddar.

Har du någon liten instruktion med måttbeskrivningar så man kan sno ihop den själv och testa?