måndag 5 december 2011

Ja se det snöar...

Idag kom äntligen första snön...ja, eller det var kanske mer likt hagel men Nora och jag bestämde oss för att kalla det snö. Det var helt underbart att komma hem idag, hela huset doftade rent och gott efter att RUT har varit här hela dagen och julstädat. Jag ligger efter som skam vad gäller julförberedelserna. Massa julklappar kvar att fixa och inget julgodis har vi gjort. Dagarna bara flyger iväg, tror jag måste göra upp ett litet schema. Vilka måsten finns det? Dunderbergs julbröd, rocky road, åtminstone 1 sorts tryffel, och så vill jag verkligen stånka lite korv oxå.

På torsdag är det glöggmys med jobbet hemma hos mig och dags för årets första julklappsspel. Hoppas på rejäl utdelning i år. I fredags var det julmiddag med jobbet, innan vi fick mat så körde vi lite Laserdome...min rygg har inte riktigt hämtat sig ännu.

Marcus har lämnat oss tjejer ensamma några dagar så det kanske blir lite julklappar köpta på nätet när jag ligger vaken i natt.

På bilden nedan kan ni se hur vår tomte kommer att se ut i år. Har gluttat på den peruken i ett par år nu och i år slog jag till. Beställde den till min kära morbror som ska vara tomte på julafton. Om den är snygg på honom beställer jag en egen. Min morbror ÄLSKAR att vara tomte så han går verkligen all in.


Inga kommentarer: