tisdag 13 december 2011

Hur det gick...

- Ställer du klockan på halv 7 säger frun
- Jag ställer klockan på halv 7 HÖRDE MANNEN

*suck*

Ingen ställde klockan.Vi vaknade fem i 7 och luciafirande började halv 8. Inte den lugna start på morgonen som jag hade tänkt mig. Att slita upp barnen ur sängarna gjorde verkligen underverk på Elsas humör...eller inte! Gråt och skrik redan innan hon hade kommit ur sängen.

Påklädning av tomtekläder varvat med hot och mutor och massa massa tårar. Iväg i bilen tårar och snor fortsätter att strömma ner i det lilla söta ansiktet. Väl framme fortsätter tårarna och frenetiska huvudskakningar "vill inte, vill inte, vill inte!". Lämnar över barnet till personalen och hör lång väg hur hon gastar i högan sky.

På framsidan av dagiset står vi föräldrar samlade, jag står beredd att snabbt rycka in och ta bort lilla E från Luciatåget för att hon inte ska förstöra för alla andra. Men när luciatåget kommer hör jag inget skrik, ser heller ingen Elsa...jo längst bak i tåget kommer en av fröknarna med Elsa i en sulky. Där satt hon och tjurade med sitt tärnljus, men hon grät inte i all fall. När firande var över var hon på toppen humör och hade inget emot sina fina fina tomtekläder. Mysigt firande trots allt.





2 kommentarer:

Karin sa...

Vilken panik att försova sig! Typiskt! Skönt att det slutade bra. :)

Susanne sa...

Skönt att det blev ett lyckligt slut!!! Ett gott råd! Man skall alltid dubbelkolla männen!!!!