onsdag 21 december 2011

Noras bekymmer

Nora är djupt bekymrad här hemma. Jag har lagt hennes julklappar under alla andras julklappar för att hon inte ska gå och klämma på dem hela tiden. Hon har fått stränga förhållningsorder om att bara titta inte röra alla julklappar som ligger under granen.

Hon har då bara lyckats hitta 2 julklappar till sig och desto fler till Elsa!! Värst av allt är att Elsas paket är störst av alla, SÅ HIMLA ORÄTTVIST!!
Jag förklarade att hon faktiskt inte har önskat sig något stort och skrymmande i julklapp och då är det ju viktigare att man får det man önskar sig än att man får ett paket som är stort. Nja, hon tyckte allt det var lite orättvist ändå även om hon förstod mitt resonemang.

Efter en stund kom hon tillbaka.
- Jag har kommit på en ny sak som jag önskar mig. En golvfläkt! Den kan jag ha på mitt rum på sommaren så det inte blir så varmt.
Hon är inte dum den ungen, uppenbarligen är golvfläkt det största paket hon kunde komma på som hon trots allt skulle vilja ha.



Inga kommentarer: