tisdag 10 november 2009

19 dagar kvar!

I min ungdom var jag med i världens bästa kör - Mariakören i Skara. Varje år hade vi luciafirande i Domkyrkan i Skara. Ett år gjorde vi en inspelning av våra luciasånger som sedan släpptes på kassettband (ja, det var längesedan) sedan dess hör det lilla kassettbandet verkligen julen till. Den 13:e december varje år spelar jag den lilla kassetten på hög volym på jobbet. Det kommer alltid lite kommentarer från kollegorna "jaha, är det dags för luciasångerna nu.."

Tyvärr har jag endast kunnat spela den på jobbet då vi inte längre äger någon bandspelare hemma. Men nu ska det bli ändring på det! Jag har fått tag i en ljudmigreringsfirma i Västervik som kommer att se till att jag kan spela mina luciasånger i digitaltformat framöver. Denna kassett betyder så mycket att jag vägrar skicka det på posten utan har bett en snäll kollega som bor i Västervik att ta med sig den värdefulla lasten dit ner.

Jag ringde till företaget och berättade att T skulle fixa en direktöverlämning för att jag inte ville att det skulle komma bort på posten. Killen jag pratade med lovade att förvara kassetten i deras kassaskåp medan de hade den där...ha ha ha, han måste undra vad det är för ovärderlig kassett som är på väg.

Nu ska jag mysa ner i sängen med min Allt i hemmet - julspecial

Inga kommentarer: