söndag 29 november 2009

Jösses!

Man blir liksom aldrig riktigt färdig med pyntandet. Började dagen ute på Tornby för att köpa massa blommor, presentpapper m.m. Sen bar det iväg till ridskolan med Nora...SEN kunde vi börja pynta!

För varje sak jag plockade upp ur lådan kom det ett hänfört "Åhhhh va fiiiin" eller " Va coolt" från Nora. Jag har stora förhoppningar om att hon kommer att föra alla våra fina jultraditioner vidare.
Elsa var mest nöjd med sin "Julby" som står och blinkar på hennes byrå. Min jul-playlist har gått varm på stereon underdagen och det är så härligt att se Noras ögon tindra och se henne alldeles uppspelt när hon inser att allt det här med att tomten kommer snart inte bara varit tomt snack.

Sen satte jag mig och inventerade lucialinnen och tomteklänningar. Vet inte hur jag har tänkt men jag har tre lucianattlinnen i Noras storlek. Nu i efterhand kom jag på att jag råkade köpa 2 st som var för stora förra året, men det hade jag tydligen glömt när jag var på Ullared. Ja ja, det är väl inget jag kommer nämna till Marcus direkt men jag kan i alla fall sätta en fet grön bock på checklistan.

Sen skulle jag ta hand om alla blommor jag köpte idag och inser att jag har handlat fler amaryllisar än vad jag har plats för, får väl ställa ett par inne på barummet...kommer nog inte nämna det för Marcus heller. Jag kommer heller inte nämna att jag måste ut och köpa 4 nya krukor till amaryllisarna i vardagsrummet eftersom de krukor vi har idag inte passar...tur att han inte läser bloggen.

Imorgon ska jag pynta badrummen och baka. Det viktigaste har jag hunnit idag i alla fall, att göra i ordning barnens adventspresenter. Som jag berättade i förra årets blogg så får inte mina barn presenter varje dag fram till jul utan ett lite större paket varje advent istället. De hänger i lekrummet på varsin söt jultavla som min mormor har målat. Jag är så himla glad för de tavlorna.





Inga kommentarer: