måndag 23 november 2009

Anti-Bree i farten igen

Jaha, kvällens julpyssel skulle bli mörkola. Sån där frasig smulig sort som ger 100% halsbränna. Det står i receptet att om man kokar den för kort tid blir den inte så där smulig som jag vill ha den utan seg som vanlig kola.

Det hela skulle koka 35-50 minuter så jag tänkte att om jag kokar den en timme så kommer det inte vara för kort tid i alla fall. Men nej, nu ligger kolan där alldeles seeeeg som jag inte vill ha den. Så nu är frågan, orkar man koka ny, stå där och röra i en timme för att se återigen få ett misslyckat resultat. Jag kan ju min bak-statistik så jag räknar med att det kommer krävas ca 10 försök innan jag lyckas med den där kolan.....hmmm jag ska fundera ett tag till...imorgon kanske

...lite senare...alltså den är inte så tokig den där kolan och för varje minut som den får stelna blir den bara krispigare och krispigare. Kanske borde sluta gå och "provsmaka" hela tiden och faktiskt ge den en chans.

Inga kommentarer: