lördag 21 november 2009

8 dagar kvar!

Så, det var den lördagen det. Dagen började med städ och tvätt. Efter det lyckades jag släpa med mig hela familjen ut till Tornby för lite shopping. Det blev nya julafton-outfits till barnen. Lite fix och trix kvar men snart kan vi kanske få fotograferingen till årets julkort avklarad.

På eftermiddagen fortsatte jag med lite julbak. Idag har jag gjort Rocky Road och två limpor av Dunderbergs Julbröd. Imorgon ska det bli mer bröd och godis. Marcus var och handlade lite råvaror till allt mitt bakande...alltså det är ju inte så billigt att baka. Vi funderar på om det inte är bättre att ta 2000 kr och köpa massor av fina goda tryfflar för pengarna istället. Då spar man tid både på bak och städning efter bak. Ska fundera på det till nästa jul.

Någon väggrivning tycks det inte bli heller :( vi sparar tydligen det till nästa jul så att jag har nåt att blogga om då med ;) Nu ska jag pusta lite och fila på önslelistorna, sen blir det mer bak.

Inga kommentarer: