fredag 13 november 2009

Mysdag


Idag har barnen och jag haft en mysdag på stan. Det absolut mysigaste var att de höll på att sätta upp alla adventsbelysning överallt i stan. -Oj vad det glittrar, kvittrade Nora och jag höll med. Jag inhandlade två tvålpumpar i form av snögubbar att ha på flickornas toalett under december. Jag har ju även köpt lite nya röda badlakan och handukar när jag var i Ullared. Jag har dock inte nämnt detta för Marcus ännu då han var lite missnöjd med en del av mina inköp därifrån. Därför ligger det nya handdukssetet gömt ute i förrådet så länge...

På tal om inköp så har min kära vän Diana visat mig en underbar utegran som finns att beställa från en webshop i England. Den är dock ganska dyr så vi har bestämt att vi ska slå till på rean efter jul och kommer därför att få njuta av den fina granen (se bild ovan) först nästa jul.

Eftersom inköpet är tänkt först nästa år, och till säkerligen kraftigt reducerat pris,så vågade jag visa det tilltänkta inköpet för Marcus. Han hummade lite och verkade väl så där måttligt imponerad. Sen säger han..."Hanna, är du medveten hur stor den där granen är? Den är lika hög som vårat hus....du tycker inte det kommer se lite lustigt ut?" Först då tittar jag på måttet och inser att det faktiskt skulle se rätt fånigt ut med en utegran som är lika hög som huset. Hade inte han sagt något hade jag bara köpt den och sen fått stå där som ett fån nästa jul när vi skulle packa upp den.

Jag är ledsen Diana, men jag tror jag får hoppa över granen. Den kommer se betydligt stiligare ut intill ert tvåvåningshus än intill vårt lilla enplans :(

30 minuter senare:
I'm on again! Såg att de även hade en kortare variant. Det stod det inget om sist när jag besökte siten. 6 feet...inga problem! Jag är med på rean efter jul Diana!

1 kommentar:

Karin sa...

Haha, det här är underhållning! =D