söndag 2 december 2012

Åh vilken dag

Igår var det mest stress stress stress för att få till allt pyntet. Idag har vi tagit det betydligt lugnare. Först bakade vi pepparkakor. Det är så skönt när barnen har blivit stora, inget tjafs om vem som ska ha vilken kavel (bara lite tjafs om stjärn-formen), inga äckliga "pepparkakskorvar", båda sitter glada kvar tills degen är slut så jag slipper äta upp allt för att slippa baka ut den själv.

Sen gick vi över på marsipangristillverkning. Nora gjorde grisar samt Rudolf med röda mulen och Elsa gjorde bollar som hon rullade i smält choklad.









Sen skulle de avsvalnade papparkaksfigurerna dekoreras med kristyr. Återigen är jag glad över att barnen är lite äldre, istället för att jag skulle stå där och klena för att få fram några taffliga figurer, så skötte barnen det själva. Resultatet ser ut som skit men jag har ju 8 års praktik av att kunna säga; "Åh vad fint! Vad duktig du är!" med fin inlevelse så barnen nöjda efteråt.

Nu väntar jag på att få ett glas eggnog av Marcus. Glad första advent på er!

PS: lika nöjd med min engelska gran i år som jag var förra året



Inga kommentarer: