onsdag 19 december 2012

Oh tannenbaum!

Farbror Sven levde inte upp till förväntningarna i år. När jag kom dit i måndags för att köpa gran så fanns det bara korta glesa granar kvar och det skulle inte komma in några nya. Slängde in lilla E i bilen och for runt hela halva stan för att leta julgran. Ingen dög. Bestämde mig för att invänta Plantagens leverans på 400 granar som skulle komma på onsdagen.

Igår for jag runt och hämtade upp diverse paket här och var på olika postställen och vid macken i Ekholmen fanns en granförsäljning. Massor av fina granar! Massor av storlekar och bredder samt en jätte hjälpsam granförsäljare. Hittade en fin gran nästan direkt men problemet var att jag körde den lilla Toyotan och Marcus hade stora Audin. Granförsäljningen stängde kl. 19 och jag visste att Marcus inte skulle hinna hem till dess så det vara bara till att börja knixa och trixa och Voila!, den gick in...nästan.

Nora fick sitta i fram och hålla i grantoppen eftersom bagageluckan var tvungen att vara öppen och det fanns en överhängande risk att granen skulle åka ut. Det var ingen lång sträcka hem men det kändes ändå som en pärs. Nora klagade hela tiden över att granen var tung och jobbig att hålla i.
"Håll ut, du klarar det" peppade jag från förarstolen. Tre gånger fick jag stanna och putta in granen lite. Men hem kom den och jag var lättad och stolt. Marcus var riktigt impad över att vi hade fått in den.



 
Två ungar och en kungsgran i en liten Toyota Yaris

Inga kommentarer: