fredag 21 december 2012

Insomnia

Ledig och får gå och lägga mig hur sent jag vill och får sova ut på morgonen. Vad händer? Slocknar redan kl 23 på kvällen och vaknar 04.15 utan att kunna somna om. Jag gissar att det är julstressen som messar upp min sömn.

Har legat och vridit mig och snurrat i sängen i 3 timmar nu så det är väl lika bra att stiga upp.

Intill mig ligger lilla E och skrattar i sömnen, hon drömmer nog om julafton. Nora har redan varit uppe en timme, jag har hört henne öppna sina julkalendrar och just nu hör jag henne stå och klämma och lyfta samt räkna alla julklapparna.

Vi har redan fått höra hur himla orättvist det är att de två största är till Elsa. Note to self: köp två lika stora flyttkartonger nästa år och använd för att slå in varsitt paket till dem. Det kommer att bespara dig en massa tjat.

Inga kommentarer: