söndag 23 december 2012

Något uppspelt

Vaknar i soffan kl 01.40. Den där filmen om den genialiske utvecklaren som får sitt minne raderat var visst inte så bra som Marcus trodde, även han hade tydligen somnat i den andra soffan. Jag viskar till honom att vi borde gå och lägga oss i våra sängar istället. Då hör jag en kvittrande röst inifrån vårt sovrum;

"God Morgon! Dags att stiga upp!" och ut kommer Nora kvittrande och glad.
"Nähe du, det är mitt i natten! Gå och lägg dig omedelbart!" svarar jag.
Noras ansiktsuttryck ändrar sig till att se besviket ut "Meeen, det är ju jättesvårt att sova när man är så här pigg."

Nu ligger hon här intill mig i sängen och vrider och vänder på sig. Tror det är många barn där ute nu som lider av insomnia så här nätterna precis före jul.

Inga kommentarer: