söndag 21 december 2008

Bara tvätten kvar


Tvättmaskinen går för fullt här hemma, bara en tvätt kvar nu sen kan jag börja packa. Har redan skrivit en lååååång lista över allt som ska med så att vi inte glömmer något. Jag är annars expert på att alltid glömma någon väsentlig pryl hemma. Men nu har jag skrivit upp varje liten grej.

Sen är det allt som måste göras t.ex. vattna blommor, göra rent akvariet, vattna granen, bada barnen. Pelle och Simon, våra guldfiskar, har fått flytta hem till grannen över jul. Nora grät lite men jag lovade att Milla skulle lämna tillbaka fiskarna när hon kommer hem igen.

Idag har jag bakat fem limpor av "Dunderbergs julbröd", det blir ingen riktig jul utan det brödet. Marcus har gjort lite mer "Rocky Road" och innan vi åker imorgon tänkte jag baka några christmas cupcakes till fikat hemma i Skara. Visar här bilder på brödet och godiset.

Igår läste nog Marcus bloggen för första gången för helt plötsligt hör jag inne från kontoret; "HANNA, vad är det för himla STRUMPOR du har beställt!!!!!"


Inga kommentarer: