lördag 13 december 2008

Bättre sent än aldrig

Jag har inte bloggat på ett tag. Det har varit fullt upp. Gårdagen började såklart med luciafirande på dagis. Nora var lucia och Elsa var liten tomte-tjej. I år sjöng Nora för första gången. De andra åren har hon stått helt paralyserad vid de andra barnen. Det var en sån fin dag med massor av snö ute.



Efter luciafirandet gav jag mig iväg ut på stan för att fortsätta handlandet av julklappar. Det är inte många kvar nu, tänkte bli klar med de sista imorgon helst. Efter shoppingen åkte hela familjen till den lilla gårdsbutiken i Norsholm för att hämta lammtarmar och lammkött till korven. Sen hem igen för att städa, städa, städa. Tyvärr lyckades jag på nåt underligt vänster ta sönder dammsugaren i min iver och hela fredagskvällen gick till att hjälpa Marcus att plocka isär hela dammsugaren men till ingen nytta.

Idag på morgonen, efter att delar av familjen hade åkt pulka, fortsatte vårat försök att laga vår lilla Volta men resultatet var detsamma och vi var tvungna att inse att en hel del julklappspengar skulle behöva gå till en ny dammsugare istället, fy va tråkigt!

En miljard människor befann sig ute på Tornby idag, helt omöjligt att ta sig fram. Strosade en stund på Toys 'r us och gick sedan och köpte oss en fin röd Miele på Elgiganten. Det sved men vi hade inget val. Väl hemma måttade jag in en spark mot den gamla dammsugaren och "klick" så låste sig luckan och den fungerade som aldrig förr. Imorgon blir vi 2500 kr rikare igen när vi lämnar tillbaka den nya dammsugaren :)
Idag skulle vi stånka korv hade vi tänkt men istället har vi startat operation "sluta amma", det skulle vara så skönt att kunna dricka några glas rött med gott samvete och dricka massa skumpa på nyår. Kvällen har varit skrikig men nu sover den lilla. Vi fick i alla fall i henne ett par klunkar välling.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kostade tarmarna!? :-)

/ap - som längtar efter korvstoppning på bloggen...