fredag 19 december 2008

Full rulle!

Har inte hunnit skriva något idag, det har varit full rulle hela dagen. Sista julklappen är köpt, jullunch med jobbet m.m. Kvällen skulle ägnas åt att klä julgranen men det tog ju evigheter att knyta snöre i alla miljoner julgranskulor :) Det blev 13 olika färgnyanser på kulorna.

Nora stog redo med en kula i handen för att hänga upp men tröttnade till sist på att aldrig få sätta igång så hon gick och la sig. Som tur var hann hon inte somna innan jag var klar och vi satte igång att klä granen. Nora och jag tycker granen blev jättefin, Marcus undrar om vi bor på ett tivoli. Jag plockade upp mina fina röda kulor från Harrods. Jag har inte använt dem på ett par år så jag hade glömt vilken himla fin röd nyans det var på dem. Tyvärr upptäckte jag också att jag bara hade 6 st av den färgen och innan kvällen var slut hade Marcus krasat en och Nora ytterligare en, så nu har jag bara 4 stycken kvar :( Jag gick och surade en del och Marcus tyckte jag var löjlig som sörjde två julgranskulor lika mycket som jag skulle sörja ett dött husdjur.

Jag har inte räknat hur många kulor som vi har satt i granen men jag räknade lite snabbt när jag låg o kikade från soffan och då såg jag drygt 90 st men då kunde jag inte se hela granen så jag skulle tippa på att det är ca 150 kulor i granen. Foton på granen kommer under lördagen.

När barnen hade somnat så slog jag in julklappar och Marcus gjorde julgodis. Nu ligger alla klappar under granen och det ska bli kul att se Noras reaktion imorgon. Vill passa på att tacka för lådan från Norins ost som Marcus jobb gav i julklapp, nu kan vi mumsa på massor av ostar, kex och marmelad hela helgen.

Imorgon ska korvstånkandet äntligen bli av, jag vet att du har väntat Anna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så mysigt med gran!

Fick också en ostlåda i julklapp från Norins ost. Smaskens :)