onsdag 10 december 2008

Julkulsmani

Undrar om julkulsmani är ett ord, i sådana fall har jag det. Köpte ytterligare 36 st julgranskulor på stan idag. Vid ett snabbt överslag kom jag fram till att jag nog har ca 400 st totalt. Jag får många frågor om hur stor gran jag har som ska ha så många kulor. Visserligen letar jag alltid reda på en kungsgran med massor av grenar men det är klart att jag inte har tänkt att ha 400 kulor i granen. Det brukar räcka med drygt 100 kulor. Eftersom kulor inte säljs styckvis så betyder det att jag får lite kulor över men då behöver jag å andra sidan inte bli ledsen om någon kula går sönder.

Den andra frågan jag får är när vi kommer att klä granen. Eftersom vi inte är hemma på jul så kommer vi klä den lite tidigare i år, förmodligen den 20:e. Jag lovar att ta kort på granen men har inte några förhoppningar att bilden kommer göra granen rättvisa, jag har försökt ta kort på granna granar förut och de kommer aldrig till sin rätt på bild.

Igår åt vi julinspirerad kvällsmat, Den traditionella grönkålen med bacon som vi brukar ha som tillbehör på julbordet fick agera pastasås igår. Toppade med parmesan-flarn. Mmmm det var såååå gott! Lägger upp en bild på det hela för att läska mamma, Kajsa och Lina.




Nej, nu ska jag återgå till julklappsinslagningen. Nora undrar vem paketen är till, Tomten svarar jag. Hoppas hon inte berättar för alla vad tomten ska få i julklapp.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Pastan ser fantastiskt god ut! När kommer receptet?

//Linda :)

Anonym sa...

tradera kanske är stället för dig och en massa julgranskulor...

det är glas/porslinskulor??!?

/Titti

Anonym sa...

Hallå!...man får ju inte tjuväta grönkål med bacon innan julafton ju....!

/ Lina

Hanna sa...

Gissar att kulorna är gjorda i 100% plast. Tåliga är de i alla fall har jag märkt.

Klart man får tjuvsmaka lite...