torsdag 4 december 2008

Julbaket är igång

Japp, då har startskottet gått. Vi börjar julbaket med ett fröbröd. Massa nyttigheter i ett gott bröd. Mmmm, det doftar gott i hela huset. Tack vare snön så har en mysig julstämning infunnit sig. Jag tar med mig ett par limpor till jul mamma.


Snövit...jag menar Nora fortsätter att leka med mitt julpynt. Alla mina 5 tomtar befinner sig just nu inne på hennes rum. Den stora ängeln är tomtarnas mamma och alla bor de i den lilla ljus-byn som ni kan skymta i bakgrunden.


Jag lekte hemmafru igår och tvättade tvättkorgen tom. När jag säger tom så menar jag verkligen TOM! Jag tvättade den där tröjan som har legat längst ner i korgen i 1,5 år, tvättade även 3 ulltröjor åt Marcus. Jag fick beröm när han kom hem från jobbet. Undrar om jag vågar handla nåt på stan imorgon nu när han är på bra humör igen...
Ikväll ska jag sitta och skriva julkort, hade tänkt att sätta lite lack på varje kuvert men hittar inte sigillet som det står God Jul på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså det brödet ser ju så fantastiskt gott ut!
Det med lite lagrad prästost på...mmm.... Tror fasiken att jag får ta svängen förbi Linköping snart!

/ap