torsdag 11 december 2008

Lilla snigel akta dig...


Idag har det bakats lussebullar, Nora gjorde lussesnigla istället, de blev rätt söta. Jag provade ett nytt lussebullsrecept som gav jumbobullar, en bulle räcker för hela familjen känns det som.
Efter baket gick vi ut och hade snöbollskrig. Måste säga att jag är lite besviken på smhi, det kom inte alls så mycket snö som de lovade. Imorgon ska det snöa hela dagen har de sagt nu så upp till bevis!

Imorgon ska vi till lilla gårdsbutiken och hämta 10 meter lammtarm, undrar hur korvstånkandet kommer att gå. Både Marcus och jag är väldigt förväntansfulla.

Måste passa på att göra en rättelse av tidigare inlägg där jag totalt dissade adventsljusstakar med 4 ljus. Jag får ta tillbaka det, jag tycker fortfarande inte det är vackert men har kommit på att jag fr.o.m. nästa jul kommer att bli tvungen att ha det ändå. Annars kommer inte mina barn att fatta varför man på klassrumsfönster tejpar upp gigantiska ljusstakar där man sedan en gång i veckan tejpar på en enorm ljuslåga på ett av ljusen. Kanske borde prata lite om jesusbarnet med Nora också...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jumbolussebullar låter smarrigt! Vill du dela med dig av receptet?

Den är bra din blogg!

Kram Marica och Linnea

Hanna sa...

Det är nog inget speciellt med receptet egentligen, bara att det stog att det skulle bli 30 lussebullar och jag delade upp degen i 30 bitar...stooora bitar. Kunde lika gärna gjort 40 av den degen minst. De såg inte så stora ut först men jäste extremt.

Anonym sa...

Lussesnigelbullen är min absoluta favorit! Hälsa Nora det!

/ap