tisdag 16 december 2008

Det började med ett skalv

Japp, jag kände av det berömda skalvet i morse. Ville bara säga det.

Herregud, dagarna bara försvinner. Nu är det bara en vecka kvar. Idag har Nora varit hos frissan, hon tycker själv att hon är jättefin med en röd och en grön stjärna i håret, hoppas det går att tvätta bort innan julafton. Sen tog vi tjejer en shoppinglunch på chili, det var raggmunk för mig, kyckling till Nora och Biff stroganoff till Elsa.

Sen gick vi till Intersport och kollade på skridskor till Nora, hon vill så gärna ha ett par efter att ha tittat på stjärnor på is. När vi hade hittat ett par fina rosa som passade sa jag att man inte fick ta med dom hem utan man fick önska sig av tomten istället. Samtidigt viskade jag till den unge killen som hjälpte oss att han fick gå och slipa skridskorna och slå in i ett paket som jag kunde komma o betala senare. Vi strosade en stund på Åhléns och när jag kikade in på Intersport såg jag den stackars lille killen slita som ett djur vid paketinslagningsbordet. Även om han inte läser det här vill jag rikta ett litet tack för hjälpen.

Nu är jag färdig med julklappar. Köpte t.o.m. 5 par nylonstrumor. Sån framförhållning har jag aldrig annars. Jag brukar få springa in på ICA Munken i Skara på julaftons morgon och köpa några som redan är uppmaskade, noppiga och klara innan man ens har öppnat asken.

Om en liten stund ska vi hämta Marcus på jobbet och sen bär det iväg till granförsäljningen. Hoppas vi hittar en lika fin som förra året.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad mysigt det låter med tjejlunch. Jag vill oxå ha nån liten att luncha med...
/Ida